- titre
- Embodying Spatial Sound Synthesis with AI in Two Compositions for Instruments and 3-D Electronics
- auteur
- Aaron Einbond, Thibaut Carpentier, Diemo Schwarz, Jean Bresson
- article
- Computer Music Journal, 2024, 46 (4), pp.43-61. ⟨10.1162/comj_a_00664⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- A Poly-Temporal Programming Environment for Live Shows and Interactive Installations
- auteur
- Martin Fouilleul, Jean-Louis Giavitto, Jean Bresson
- article
- Sound and Music Computing Conference (SMC), Jun 2022, Saint Etienne, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- A Polytemporal Model for Musical Scheduling
- auteur
- Martin Fouilleul, Jean Bresson, Jean-Louis Giavitto
- article
- 15th International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research, Nov 2021, Tokyo (online), Japan
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Instrumental Radiation Patterns as Models for Corpus-Based Spatial Sound Synthesis: Cosmologies for Piano and 3D Electronics
- auteur
- Aaron Einbond, Jean Bresson, Diemo Schwarz, Thibaut Carpentier
- article
- International Computer Music Conference (ICMC), Pontificia Universidad Católica de Chile, 2021, Santiago, Chile
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Composing Structured Music Generation Processes with Creative Agents
- auteur
- Jérôme Nika, Jean Bresson
- article
- 2nd Joint Conference on AI Music Creativity (AIMC), 2021, Graz, Austria
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Score Objects in OM#
- auteur
- Jean Bresson
- article
- International Conference on Technologies for Music Notation and Representation (TENOR'20/21), 2021, Hamburg / Online, Germany
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Outils et méthodes de transcription pour l'analyse de l'interprétation vocale dans le rap : l'exemple d'IAM Concept
- auteur
- Olivier Migliore, Nicolas Obin, Jean Bresson
- article
- Musimédiane : revue audiovisuelle et multimédia et d'analyse musicale, 2019, 11
- Accès au bibtex
-
- titre
- Marco Stroppas musikalische Technologie
- auteur
- Elena Ungeheuer, Marco Stroppa, Arshia Cont, Jean Bresson
- article
- Musik-Konzepte, 186, 2019, Marco Stroppa, 978-3-86916-819-7
- Accès au bibtex
-
- titre
- OM-AI: A Toolkit to Support AI-Based Computer-Assisted Composition Workflows in OpenMusic
- auteur
- Anders Vinjar, Jean Bresson
- article
- 16th Sound and Music Computing conference (SMC'19), 2019, Málaga, Spain
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Symbolist: An Open Authoring Environment for End-user Symbolic Notation
- auteur
- Rama Gottfried, Jean Bresson
- article
- International Conference on Technologies for Music Notation and Representation (TENOR'18), 2018, Montreal, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Musical Gesture Recognition Using Machine Learning and Audio Descriptors
- auteur
- Paul Best, Jean Bresson, Diemo Schwarz
- article
- International Conference on Content-Based Multimedia Indexing (CBMI'18), 2018, La Rochelle, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Synthèse numérique et composition assistée par ordinateur : modèles sonores et voix virtuelles dans Re Orso
- auteur
- Jean Bresson, Marco Stroppa
- article
- Musique, images, instruments, 2018, Instruments électriques, électroniques et virtuels, 17
- Accès au bibtex
-
- titre
- Proceedings of the International Conference on Technologies for Music Notation and Representation – TENOR'18
- auteur
- Sandeep Bhagwati, Jean Bresson
- article
- 2018, 978-1-5251-0551-7
- Accès au bibtex
-
- titre
- From Motion to Musical Gesture: Experiments with Machine Learning in Computer-Aided Composition
- auteur
- Jean Bresson, Paul Best, Diemo Schwarz, Alireza Farhang
- article
- MUME 2018: International Workshop on Musical Metacreation, 2018, Salamanca, Spain
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Timed Sequences: A Framework for Computer-Aided Composition with Temporal Structures
- auteur
- Jérémie Garcia, Dimitri Bouche, Jean Bresson
- article
- TENOR 2017, 3rd International Conference on Technologies for Music Notation and Representation, May 2017, A Coruña, Spain
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Computer-aided composition: visual programming tools and techniques for music creation
- auteur
- Jean Bresson
- article
- Multimédia [cs.MM]. Université Pierre et Marie Curie, 2017
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Proceedings of the 5th ACM SIGPLAN International Workshop on Functional Art, Music, Modeling, and Design (FARM’17)
- auteur
- Michael Sperber, Jean Bresson
- article
- , 2017
- Accès au bibtex
-
- titre
- Computer-aided Composition of Musical Processes
- auteur
- Dimitri Bouche, Jérôme Nika, Alex Chechile, Jean Bresson
- article
- Journal of New Music Research, 2017, 46 (1), ⟨10.1080/09298215.2016.1230136⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Landschaften – Visualization, Control and Processing of Sounds in 3D Spaces
- auteur
- Savannah Agger, Jean Bresson, Thibaut Carpentier
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'17), 2017, Shanghai, China
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Next-generation Computer-aided Composition Environment: A New Implementation of OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Dimitri Bouche, Thibaut Carpentier, Diemo Schwarz, Jérémie Garcia
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'17), 2017, Shanghai, China
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Interactive Composition
- auteur
- Jean Bresson, Joel Chadabe
- article
- 46 (1), 2017, Journal of New Music Research
- Accès au bibtex
-
- titre
- FARM 2017 Demo Summary
- auteur
- Jean Bresson, Michael Sperber
- article
- FARM’17: International Workshop on Functional Art, Music, Modeling, and Design (co-located with the International Conference on Functional Programming - ICFP'17), 2017, Oxford, United Kingdom
- Accès au bibtex
-
- titre
- Interactive-Compositional Authoring of Sound Spatialization
- auteur
- Jérémie Garcia, Thibaut Carpentier, Jean Bresson
- article
- Journal of New Music Research, 2017, 46 (1), pp.20. ⟨10.1080/09298215.2016.1230632⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- A Supervised Approach for Rhythm Transcription Based on Tree Series Enumeration
- auteur
- Adrien Ycart, Florent Jacquemard, Jean Bresson, Slawomir Staworko
- article
- International Computer Music Conference (ICMC), Sep 2016, Utrecht, Netherlands
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Trajectoires: a Mobile Application for Controlling Sound Spatialization
- auteur
- Jérémie Garcia, Xavier Favory, Jean Bresson
- article
- CHI EA '16: ACM Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems., May 2016, San Jose, United States. pp.4, ⟨10.1145/2851581.2890246⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- An interactive approach to rhythm transcription in OpenMusic
- auteur
- Adrien Ycart, Jean Bresson, Florent Jacquemard, Sławek Staworko
- article
- Journées d'Informatique Musicale 2016, AFIM, Mar 2016, Albi, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Electronic dramaturgy and computer-aided composition in Re Orso
- auteur
- Marco Stroppa, Jean Bresson
- article
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag. The OM Composer's Book 3, Editions Delatour France / IRCAM-Centre Pompidou, 2016, 9782752102836
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- o.OM: Structured-Functional Communication between Computer Music Systems using OSC and Odot
- auteur
- Jean Bresson, John Maccallum, Adrian Freed
- article
- ACM SIGPLAN Workshop on Functional Art, Music, Modeling & Design (FARM '16), 2016, Nara, Japan. ⟨10.1145/2975980.2975985⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- The OM Composer's Book 3
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag
- article
- Editions Delatour France / IRCAM-Centre Pompidou, 2016
- Accès au bibtex
-
- titre
- Articulation dynamique de structures temporelles pour l'informatique musicale
- auteur
- Dimitri Bouche, Jean Bresson
- article
- Modélisation des Systèmes Réactifs (MSR 2015), Nov 2015, Nancy, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Trajectoires: a mobile application for controlling and composing sound spatialization
- auteur
- Xavier Favory, Jérémie Garcia, Jean Bresson
- article
- 27ème conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine., Oct 2015, Toulouse, France. pp.a5, ⟨10.1145/2820619.2820624⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Tempo Curving as a Framework for Interactive Computer-Aided Composition
- auteur
- Jean Bresson, John Maccallum
- article
- Sound and Music Computing Conference (SMC), Jul 2015, Maynooth, Ireland
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Guided improvisation as dynamic calls to an offline model
- auteur
- Jérôme Nika, Dimitri Bouche, Jean Bresson, Marc Chemillier, Gérard Assayag
- article
- Sound and Music Computing (SMC), Jul 2015, Maynooth, Ireland
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- A Structural Theory of Rhythm Notation based on Tree Representations and Term Rewriting
- auteur
- Florent Jacquemard, Pierre Donat-Bouillud, Jean Bresson
- article
- Mathematics and Computation in Music: 5th International Conference, MCM 2015, Oscar Bandtlow and Elaine Chew, Jun 2015, London, United Kingdom. pp.12
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Planning and Scheduling Actions in a Computer-Aided Music Composition System
- auteur
- Dimitri Bouche, Jean Bresson
- article
- Scheduling and Planning Applications Workshop (SPARK), Steve Chien; Mark Giuliano; Riccardo Rasconi, Jun 2015, Jerusalem, Israel. pp.1-6
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Adaptive lookahead planning for performing music composition
- auteur
- Dimitri Bouche, Jean Bresson
- article
- The 25th International Conference on Automated Planning and Scheduling (ICAPS), Jun 2015, Jerusalem, Israel. 2015
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Towards Interactive Authoring Tools for Composing Spatialization
- auteur
- Jérémie Garcia, Jean Bresson, Thibaut Carpentier
- article
- IEEE 10th Symposium on 3D User Interfaces, Mar 2015, Arles, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- A Term Rewriting Based Structural Theory of Rhythm Notation
- auteur
- Florent Jacquemard, Pierre Donat-Bouillud, Jean Bresson
- article
- [Research Report] ANR-13-JS02-0004-01 - EFFICACe. 2015
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Les nouveaux espaces de la notation musicale
- auteur
- Dominique Fober, Jean Bresson, Pierre Couprie, Yann Geslin
- article
- Journées d'Informatique Musicale, Faculté de musique de l'Université de Montréal, 2015, Montréal, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Tools and Applications for Interactive-Algorithmic Control of Sound Spatialization in OpenMusic
- auteur
- Jérémie Garcia, Jean Bresson, Marlon Schumacher, Thibaut Carpentier, Xavier Favory
- article
- inSONIC2015, Aesthetics of Spatial Audio in Sound, Music and Sound Art, 2015, Karlsruhe, Germany
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Proceedings of the First International Conference on Technologies for Music Notation and Representation - TENOR2015
- auteur
- Marc Battier, Jean Bresson, Pierre Couprie, Cécile Davy-Rigaux, Dominique Fober, Yann Geslin, Hugues Genevois, François Picard, Alice Tacaille
- article
- , 2015, 978-2-9552905-0-7
- Accès au bibtex
-
- titre
- Projet EFFICACE : Développements et perspectives en composition assistée par ordinateur
- auteur
- Jean Bresson, Dimitri Bouche, Jérémie Garcia, Thibaut Carpentier, Florent Jacquemard, John Maccallum, Diemo Schwarz
- article
- Journées d'Informatique Musicale, 2015, Montréal, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Dynamic Message-Oriented Middleware with Open Sound Control and Odot
- auteur
- John Maccallum, Rama Gottfried, Ilya Rostovtsev, Jean Bresson, Adrian Freed
- article
- International Computer Music Conference, University of North Texas, 2015, Denton, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Towards a Borgean Musical Space: An Experimental Interface for Exploring Musical Models
- auteur
- Charles de Paiva Santana, Jônatas Manzolli, Jean Bresson, Moreno Andreatta
- article
- Electronic Visualisation and the Arts, 2015, London, United Kingdom. ⟨10.14236/ewic/eva2015.8⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- pOM: Linking Pen Gestures to Computer-Aided Composition Processes
- auteur
- Jérémie Garcia, Philippe Leroux, Jean Bresson
- article
- 40th International Computer Music Conference (ICMC) joint with the 11th Sound & Music Computing conference (SMC), Sep 2014, Athenes, Greece
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Rhythm Tree Rewriting
- auteur
- Florent Jacquemard, Jean Bresson, Pierre Donat-Bouillud
- article
- Meeting of the IFIP WG 1.6 on Term Rewriting, Vienna Summer of Logic, Jürgen Giesl, Jul 2014, Vienna, Austria
- Accès au bibtex
-
- titre
- OpenMusic on Linux
- auteur
- Anders Vinjar, Jean Bresson
- article
- Linux Audio Conference, 2014, Karlsruhe, Germany
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Rap, ragga et punk français (1977-1992) : une analyse computationnelle
- auteur
- Olivier Migliore, Nicolas Obin, Jean Bresson
- article
- Journées d'analyse musicale de la Sfam, 2014, Paris, France. Musique savante/Musiques actuelles : Articulations
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Specification of a reactive computation model for OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Jean-Louis Giavitto
- article
- [Research Report] IRCAM. 2014, pp.17
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Reactive Visual Programs in OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson
- article
- [Research Report] IRCAM / ANR-13-JS02-0004-01 EFFICACe. 2014
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Programmation and Control of Faust Sound Processing in OpenMusic
- auteur
- Dimitri Bouche, Jean Bresson, Stéphane Letz
- article
- Joint International Computer Music / Sound and Music Computing Conferences (ICMC-SMC), 2014, Athens, Greece
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Technique et Science Informatiques
- auteur
- Jean Bresson, Dominique Fober
- article
- Lavoisier. 33 (7-8), 2014, Revue des Sciences et Technologies de l'Information, 978-2-7462-4686-7
- Accès au bibtex
-
- titre
- A Reactive Extension of the OpenMusic Visual Programming Language
- auteur
- Jean Bresson, Jean-Louis Giavitto
- article
- Journal of Visual Languages and Computing, 2014, 25 (4), pp.363-375. ⟨10.1016/j.jvlc.2014.03.003⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Reactive Visual Programs for Computer-Aided Music Composition
- auteur
- Jean Bresson
- article
- IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing, 2014, Melbourne, Australia. pp. 141-144, ⟨10.1109/VLHCC.2014.6883037⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- OpenMusic - LibAudioStream - Faust
- auteur
- Jean Bresson, Dimitri Bouche
- article
- [Rapport de recherche] IRCAM / ANR-12-CORD-0009 INEDIT. 2013
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Musique Lab 2: From computer-aided composition to music education
- auteur
- Jean Bresson, Fabrice Guédy, Gérard Assayag
- article
- Journal of Music, Technology and Education, 2013, 5 (3), pp.273-291. ⟨10.1386/jmte.5.3.273_1⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Un modèle de contrôle pour la synthèse par fonctions d'ondes formantiques avec OM-Chant
- auteur
- Raphaël Foulon, Jean Bresson
- article
- Journées d'Informatique Musicale, 2013, Saint-Denis, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Reduction as a Transition Controller for Sound Synthesis Events
- auteur
- Jean Bresson, Raphaël Foulon, Marco Stroppa
- article
- ACM SIGPLAN workshop on Functional art, music, modeling & design (FARM '13), 2013, Boston, United States. pp.1-10
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Modeling and Simulation: The Spectral CANON for CONLON Nancarrow by James Tenney
- auteur
- Charles de Paiva Santana, Jean Bresson, Moreno Andreatta
- article
- Sound and Music Computing, 2013, Stockholm, Sweden
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- New Framework for Score Segmentation and Analysis in OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Pérez-Sancho
- article
- Sound and Music Computing, 2012, Copenhagen, Denmark
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Spatial Structures Programming for Music
- auteur
- Jean Bresson
- article
- Spatial Computing Workshop (SCW), 2012, Valencia, Spain
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Representation and Interchange of Sound Spatialization Data for Compositional Applications
- auteur
- Jean Bresson, Marlon Schumacher
- article
- International Computer Music Conference, 2011, Huddersfield, United Kingdom
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Visual Programming and Music Score Generation with OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing (VL/HCC), 2011, Pittsburgh, United States. pp.247-248, ⟨10.1109/VLHCC.2011.6070415⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Mathematics and Computation in Music
- auteur
- Carlos Agon, Emmanuel Amiot, Moreno Andreatta, Gérard Assayag, Jean Bresson, John Mandereau
- article
- Springer. 6726, 2011, Lecture Notes in Artificial Intelligence
- Accès au bibtex
-
- titre
- Implémentations et contrôle du synthétiseur CHANT dans OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Romain Michon
- article
- Journées d'Informatique Musicale, 2011, Saint Etienne, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- OMChroma: Compositional Control of Sound Synthesis
- auteur
- Carlos Agon, Jean Bresson, Marco Stroppa
- article
- Computer Music Journal, 2011, 35 (2), pp.67-83. ⟨10.1162/COMJ_a_00057⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- The Control of the CHANT Synthesizer in OpenMusic: Modelling Continuous Aspects in Sound Synthesis
- auteur
- Jean Bresson, Marco Stroppa
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'11), 2011, Huddersfield, United Kingdom
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- OpenMusic – Visual Programming Environment for Music Composition, Analysis and Research
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag
- article
- ACM MultiMedia (MM'11), 2011, Scottsdale, United States. ⟨10.1145/2072298.2072434⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Représentation des données de contrôle pour la spatialisation dans OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Marlon Schumacher
- article
- Journées d'Informatique Musicale, May 2010, Rennes, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Interacting with Symbol, Sound and Feature Spaces in Orchidée, a Computer-Aided Orchestration Environment
- auteur
- Grégoire Carpentier, Jean Bresson
- article
- Computer Music Journal, 2010, 34 (1), pp.10-27. ⟨10.1162/comj.2010.34.1.10⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- ML-Maquette / Musique Lab 2
- auteur
- Jean Bresson
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'10), 2010, New York / Stony Brook, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Compositional Control of Periphonic Sound Spatialization
- auteur
- Marlon Schumacher, Jean Bresson
- article
- 2nd International Symposium on Ambisonics and Spherical Acoustics, 2010, Paris, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Spatial Sound Synthesis in Computer-Aided Composition
- auteur
- Marlon Schumacher, Jean Bresson
- article
- Organised Sound, 2010, 15 (3), pp.271-289. ⟨10.1017/S1355771810000300⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Processing Sound and Music Description Data Using OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'10), 2010, New York / Stony Brook, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Corpus-Based Transcription as an Approach to the Compositional Control of Timbre
- auteur
- Aaron Einbond, Diemo Schwarz, Jean Bresson
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'09), 2009, Montreal, QC, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Visual Lisp/CLOS Programming in OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag
- article
- Higher-Order and Symbolic Computation, 2009, 22 (1), pp.81-111. ⟨10.1007/s10990-009-9044-x⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Synthèse sonore et composition musicale: Problématiques et outils d'écriture électroacoustique
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Electroacoustic Music Studies Network Conference - EMS'09, 2009, Buenos Aires, Argentine
- Accès au bibtex
-
- titre
- OpenMusic: Design and Implementation Aspects of a Visual Programming Language
- auteur
- Carlos Agon, Jean Bresson, Gérard Assayag
- article
- European Lisp Symposium - ELS'08, 2008, Bordeaux, France
- Accès au bibtex
-
- titre
- The OM Composer's Book 2
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag
- article
- Editions Delatour France / Ircam-Centre Pompidou, 2008
- Accès au bibtex
-
- titre
- Scores, Programs and Time Representations: The Sheet Object in OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Computer Music Journal, 2008, 32 (4), pp.31-47. ⟨10.1162/comj.2008.32.4.31⟩
- Accès au bibtex
-
- titre
- Sound synthesis in computer-aided composition
- auteur
- Jean Bresson
- article
- Modélisation et simulation. Université Pierre et Marie Curie - Paris VI, 2007. Français. ⟨NNT : 2007PA066400⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Generation and Representation of Data and Events for the Control of Sound Synthesis
- auteur
- Jean Bresson, Marco Stroppa, Carlos Agon
- article
- Sound and Music Computing Conference (SMC'07), 2007, Lefkada, Greece
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Processus compositionnels et opérateurs musicaux dans ML-Maquette - Les outils de traitement du signal
- auteur
- Jean Bresson
- article
- Journées d'Informatique Musicale, 2007, Lyon, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Mixing Time Representations in a Programmable Score Editor
- auteur
- Carlos Agon, Jean Bresson
- article
- Sound and Music Computing Conference (SMC'07), 2007, Lefkada, Greece
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- EARTOY : Interactions ludiques par l'audition
- auteur
- Isabelle Viaud-Delmon, Jean Bresson, François Pachet, Frédéric Bevilacqua, Pierre Roy, Olivier Warusfel
- article
- Journées d'Informatique Musicale, 2007, Lyon, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- L’analyse musicale différentielle : principes, représentation et application à l'analyse de l'interprétation
- auteur
- Jean-Marc Chouvel, Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Electroacoustic Music Studies Network Conference - EMS'07, 2007, Leicester, Royaume-Uni
- Accès au bibtex
-
- titre
- Musique Lab 2 - Un environnement d'aide à la pédagogie musicale
- auteur
- Fabrice Guédy, Jean Bresson, Gérard Assayag
- article
- Journées d'Informatique Musicale - JIM'07, 2007, Lyon, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Musical Representation of Sound in Computer-Aided Composition: A Visual Programming Framework
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Journal of New Music Research, 2007, 36 (4), pp.251-266. ⟨10.1080/09298210801969145⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- OpenMusic : de la composition à l'enseignement
- auteur
- Gérard Assayag, Jean Bresson
- article
- L'Inouï. Revue de l'Ircam, 2006, 2
- Accès au bibtex
-
- titre
- Sound Processing in OpenMusic
- auteur
- Jean Bresson
- article
- International Conference on Digital Audio Effects (DAFx'06), 2006, Montréal, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Sound Writing and Representation in a Visual Programming Framework
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Digital Music Research Network Doctoral Research Conference, Goldsmiths College, University of London, 2006, London, United Kingdom
- Accès au bibtex
-
- titre
- Temporal Control over Sound Synthesis Processes
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- Sound and Music Computing (SMC'06), 2006, Marseille, France
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Musique Lab Maquette : approche interactive des processus compositionnels pour la pédagogie musicale
- auteur
- Jean Bresson, Fabrice Guédy, Gérard Assayag
- article
- STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2006, 13, 26 p
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- The OM Composer's Book 1
- auteur
- Carlos Agon, Gérard Assayag, Jean Bresson
- article
- Editions Delatour France / Ircam-Centre Pompidou, 2006
- Accès au bibtex
-
- titre
- OpenMusic 5: A Cross-Platform Release of the Computer-Assisted Composition Environment
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag
- article
- Brazilian Symposium on Computer Music (SBCM'05), 2005, Belo Horizonte, Brazil
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Musique Lab 2: A Three-Level Approach for Music Education at School
- auteur
- Vincent Puig, Fabrice Guédy, Michel Fingerhut, Fabienne Serrière, Jean Bresson, Olivier Zeller
- article
- International Computer Music Conference, 2005, Barcelona, Spain
- Accès au bibtex
-
- titre
- Symbolic Control of Sound Synthesis in Computer-Assisted Composition
- auteur
- Jean Bresson, Marco Stroppa, Carlos Agon
- article
- Inrenational Computer Music Conference, 2005, Barcelona, Spain
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- SDIF sound description data representation and manipulation in computer assisted composition
- auteur
- Jean Bresson, Carlos Agon
- article
- International Computer Music Conference (ICMC'04), 2004, Miami, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
-